Jaką rolę w terapii logopedycznej pełni rodzic?
Niezmiernie ważną! Postawa rodzica, motywacja do ćwiczeń z dzieckiem, rozumienie celu terapii, zaufanie do logopedy i cierpliwość są podstawą sukcesu. Rodzic jest bardzo ważnym uczestnikiem terapii. Powinien towarzyszyć dziecku na zajęciach z logopedą. Jeżeli jest to niemożliwe, logopeda zamieszcza wskazówki do pracy i ćwiczenia w zeszycie. Rolą rodzica jest takie zorganizowanie czasu, aby każdego dnia poćwiczyć z dzieckiem. Praca wykonywana z dzieckiem w domu ma fundamentalne znaczenie dla skutków terapii. Tylko systematyczna, codzienna praca pozwoli utrwalić umiejętności kształtowane na zajęciach.
Rodzice powinni wspierać dzieci, nagradzać i chwalić za sukcesy. Jeżeli rodzice nie mają motywacji do codziennej pracy z dzieckiem, nie zmotywują także swojej pociechy do ćwiczeń. Ćwiczenie raz w tygodniu nie ma sensu i nie przynosi oczekiwanych efektów.
Systematyczność gwarantuje szybsze osiągnięcie rezultatów w terapii. Wystarczy poćwiczyć z dzieckiem 15 minut dziennie, aby utrwalić prawidłowe wzorce mowy.
Rodzice powinni pamiętać, aby dziecko na zajęcia przynosiło ze sobą zeszyt.
Rodzice powinni wspierać dzieci, nagradzać i chwalić za sukcesy. Jeżeli rodzice nie mają motywacji do codziennej pracy z dzieckiem, nie zmotywują także swojej pociechy do ćwiczeń. Ćwiczenie raz w tygodniu nie ma sensu i nie przynosi oczekiwanych efektów.
Systematyczność gwarantuje szybsze osiągnięcie rezultatów w terapii. Wystarczy poćwiczyć z dzieckiem 15 minut dziennie, aby utrwalić prawidłowe wzorce mowy.
Rodzice powinni pamiętać, aby dziecko na zajęcia przynosiło ze sobą zeszyt.